sobota 15. ledna 2011

P-365:4 - Brassica pekinensis var. arboresis

Tož dnes byl náročný den. Byli jsme s Máňou v zoo. Vyrazili jsme původně proto, že ráno dírou nad našim domkem vysvitlo sluníčko a tvářilo se, že to není náhoda. Jakmile jsme však zakoupili lístky, začalo pršet a vítr nemilosrdně dul ze severní strany. Speciální zvýhodněné lednové vstupné však je pro našince nezanedbatelné vydání - vracet jsme se nechtěli.

A tak jsme se statečně probíjeli vpřed po rozblácených pěšinách, skrz liduprázdné zoologicko-botanické expozice a mířili směrem k tropickým pavilonům, kde - jak víme - je sice taky vlhko, ale alespoň tepleji.

Teplomilná zvířata čerstvě umístěná v úplně nové africko-asijské expozici se v tom marastu tvářila jako že "to se může stát jenom mě" a papoušci v tropických pavilonech otráveně krákorali na každého zoufalce, co jim dělal průvan.

I moje jinak odolná Mařenka drkotala zubama tak, až jsem se bál, že si zničí protézu.

Ale nakonec všechno dobře dopadlo.

Ohledně fotky: přemýšlel jsem jestli dát dnesku tu velkou chlupatou orangutanku, nebo mojí Mařenku, ale pak se mi ty fotky nějak pomíchaly, tak dávám strom z jedné expozice.

Je to strom zeloň, latinsky Brassica pekinensis var. arboresis.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Pane Klebec,právě jsem rozluštila botanickou záhadu.Vy jste ale filuta :-))Jsem ráda,že vás ani v té šílené zimě nepřešel humor.Snad to Vy ani Máňa neodstůněte.Chtělo by to zahájit preventivní léčbu něčím,co zahřeje tělo i ducha.Však vy víte .... :-))

Zdraví Růžena

Klebec řekl(a)...

Milá Růžebko,
máe pdavu, pdáve sme s MaŇulou dali lečbu fffff podobje 1x lavhe J.P:Chenet, cožžž je červené vino. No. Těěěěěěěěžžžžko se mi piše, ta kuš se rači ropzloučit. Brou brou!
Klebec Jan

Božena řekl(a)...

No nazdar, Vás ta zoo ale sebrala, doufám že ani ze zimy, ani z následného léčení nenastanou neblahé následky!

Klebec řekl(a)...

Baba, hlásím, že jsme oba v pořádku. Máňa má zase zumbici, tak jsem doma sám a možná žer si ještě něco otevřu:)

Ipsilonka řekl(a)...

No, to je bobře, že jste v pořádku. A k tomu plodu Brassica pekinensis var. arboresis - mám ho doma v míse a chodí na něj ten můj, když chce nějaké kilo shodit. Chybou je, že ho baští nikoliv místo, ale mezi:-))