pondělí 26. října 2009

Klebcův koutek poezie

Jak jste si poslední dobou mohli všimnout, snažím se dostát zařazení blogu do oblasti kultura publikováním svých hodnotných básní. Dneska taky.

Chobotnice

Kdo půjdeš večer za vesnici
od kapličky do polí,
můžeš potkat chobotnici,
když ti to však dovolí.

Chodívá tam při úplňku,
smutná bývá, často pláče,
proč má depku nikdo neví,
neřekne to za lahváče.

Chceš-li zvědět co ji trápí,
vezmi rozum do hrstí,
pozor, jen jí nevylekej,
jinak inkoust vypustí.

I já se jí ptal, co jí bolí,
proč tváří se jak starý mop,
ona řekla, ať si trhnu,
do chapadla jsem jí kop.

To jí jazyk rozvázalo,
starost svou mi svěřila.
Teď už je mi zcela jasný
důvod proč se složila.

Povídá mi: před půl rokem
divná věc mě napadla,
když jsem přece chobotnice,
proč mám jenom chapadla?

Vždyť je přece chobotnice,
nehraje to do noty ...
Už to chápu, je to problém,
nemá žádný choboty!

4 komentáře:

Božena řekl(a)...

Pane Klebec, okamžitě vyhoďte ty houby - jsem si jistá, že to nejsou václavky!! A než se Vám udělá fajn, tak pozdravujte chobotnici a vězte, že nachobotbotyneobuje!

Anonymní řekl(a)...

Pane Klebec,jste básník!Nejdřív jsem myslela,že chcete lobovat za postavení nové Národní knihovny.Teď mám spíš pocit,že vám ten váš šikovný vnuk srandista,půjčil knížku básniček a vy jste si řekl :když můžou opisovat v Plzni doktorské práce,co bych já si taky trochu nepomohl.A jestli se pletu,tak se s vámi až se sejdeme podělím o tu pálenku,co jsem štípla Jindřichovi.Ta Božena je detektiv,to valím voči.

Zdraví Růžena

Klebec řekl(a)...

Kdepak děvčata! Jaképak opisování? Vše je originál. Jestli znáte nějakou jinou chobotnickou báseň, tak sem s ní!!

Klebec řekl(a)...

Tož tak jsem teda změnil tu poslední sloku, páč ty boty asi opravdu leckoho zmatou a na chapadla to nejde nazout, to dá rozum:)